Poza wszystkimi znanymi Ci metodami promowania firmy w Internecie jak: pozycjonowanie strony czy reklama Google Adwords, jedną z najlepszych metod promowania działalności jest prowadzenie firmowego bloga. Jeśli do tej pory nie aktualizowałeś swojego serwisu w ten sposób, powinieneś jak najszybciej rozpocząć publikowanie treści. Im szybciej rozpoczniesz komunikację ze swoimi klientami, tym szybciej zobaczysz niesamowite efekty, o których wspomnę w poniższym wpisie.
Przypuszczam, że w tej chwili zastanawiasz się może nie tyle nad prowadzeniem bloga, lecz nad jego efektywnością. W głowie zapewne pojawiają się myśli: czy blogowanie warte jest czasu, wysiłku oraz pieniędzy. Odpowiem krótko: TAK. Myślenie, że blog jest tylko dla dużych firm, że jest kosztowny, sprawia, że Twoja firma z każdym dniem oddala się od swoich potencjalnych klientów. Każdy jeden wpis jest inwestycją, która zostawia po Tobie ślad. Zwraca się, gdy jesteś konsekwentny w działaniach.
Postanowiłam przygotować dla Was 5 powodów, dla których warto uruchomić i systematycznie prowadzić firmowego bloga. Oto i one:
1. Blog wspomaga pozycjonowanie strony w wynikach organicznych
Obecnie pozycjonowanie strony kosztuje więcej, niż jeszcze parę lat temu. Z tym zgodzą się wszyscy działający w branży SEO. Blog daje Ci efekty zbliżone do pozycjonowania. Ośmielę się nawet stwierdzić, że o wiele lepsze, niż optymalizacja, katalogowanie itd. Nasuwa się więc pytanie: czy istnieje lepszy sposób niż blog, na publikację nowych treści w serwisie internetowym? Nie mówię tu o portalu, lecz o stronie firmowej, wizytówce. W prowadzeniu bloga istotna jest wytrwałość i pracowitość. Nowa treść to nowy pokarm dla wyszukiwarek. One kochają unikalną zawartość! Ciekawe treści wraz z wybranymi frazami kluczowymi dają ogromne możliwości. Zapamiętaj: Google, Bing itd. nagradzają serwisy www właśnie za wartościową treść!
2. Blog rozwija relację z potencjalnymi i obecnymi klientami
Blog dla firmy tworzony jest z myślą o klientach: nowych i tych potencjalnych. Pozwala on w odpowiednim czasie opublikować informacje, które są przydatne, ciekawe i pouczające. Blog jest jednym z najlepszych bezpośrednich kanałów komunikacji z czytelnikami, który umożliwia stworzenie relacji z publicznością, a co najważniejsze, zbudowanie zaufania.
3. Blog tworzy osobowość marki
Porównując koniec wieku XX z XXI zauważymy, jak bardzo zmienił się sposób komunikacji z klientami. Dziś komunikujemy się nie tylko osobiście, przez telefon, ale również pisząc emaile, wysyłając newsletter, dostarczając takie informacje, których potrzebuje nasz potencjalny klient. Wychodzimy do przodu, spełniając oczekiwania klienta. Takim miejscem do rozmów staje się firmowy blog, na którym śmiało można poruszyć temat nowych usług, produktów, pokazać jak zmienia się branża, edukować klientów.
Budowanie świadomości marki czasami trwa latami, dlatego nie marnuj szansy, jaką daje Ci firmowy blog. Pozwoli Ci on utrwalić w umysłach internautów fakt istnienia Twojej firmy oraz stworzy pozytywny wizerunek marki.
Jeśli chcesz nadać osobowość swojej marce, dostarczaj rzetelnych i interesujących informacji wyszukiwanych przez internautów.
4. Blog pozwala dzielić się wiedzą. Bądź ekspertem!
Nie liczy się wielkość Twojej firmy, jeśli poprzez własny blog pokazałeś, że jesteś ekspertem w swojej branży. Nie oznacza to, że za każdym razem powinieneś publikować informacje:
„Jestem Ekspertem!”. Nie chodzi o to, lecz o pokazanie swojej wiedzy i doświadczenia. Dzieląc się tajnikami, o których wiesz ty i 10% osób innych na świecie, umożliwi Ci zbudowanie zaufania. Nie zapominaj, że opublikowane przez Ciebie informacje konwertują, a więc przynoszą nowych klientów, nowe zapisy do newslettera bądź nowe zakupy w sklepie. Poprzez prowadzenie bloga firmowego jesteś w stanie pokazać, że Twoja marka jest wiarygodna i naprawdę świetna, w tym, co oferuje.
5. Blog odpowiada na pytania klientów
Na koniec chcę wspomnieć o tym, że blog może odpowiadać na najczęściej zadawane pytania przez Twoich klientów. Jeśli nie masz pomysłu na treść, rozważ najczęściej zadawane pytania przez klientów. W ten sposób dostarczysz upragnionych treści swojemu czytelnikowi, a poza tym zrobisz kolejny krok w kierunku zrealizowania transakcji przez potencjalnego klienta.
W tych pięciu punktach przestawiałam zalety prowadzenia bloga przez firmę. Nie musisz wkładać wiele wysiłku, aby rozpocząć ten sposób promocji. Mogę pomóc w prowadzeniu bloga, razem z Twoją firmą realizować założone cele. Poprzez atrakcyjne treści zbudujemy zaufanie, podniesiemy pozycję strony w wyszukiwarkach, zwiększymy ruch w serwisie www. Nigdy nie zapominamy o seo copywritingu, który pozwala Ci zdobyć upragnione pozycje w Google. Blog to genialny sposób na wyróżnienie się, szczególnie polecany niewielkim firmom, które muszą konkurować z większymi firmami na rynku.
Mam nadzieję, że jesteś już zainteresowany stworzeniem bloga dla swojej firmy oraz jego prowadzeniem?