Blog

6 sposobów na to, jak pisać bloga i o czym

Blog

Blog firmowy - jak zacząć prowadzić bloga firmowego?

Jak zwiększyć ruch na blogu? Jak zacząć pisać, aby ludzie chcieli czytać? To pytanie zadaje sobie każdy, który publikuje wpisy, lecz nie widzi efektów. Dobry nagłówek, darmowe porady w formie e-booka czy buttony umożliwiające podzielenie się treścią z innymi czytelniami – to tylko niektóre możliwości, dzięki którym zwiększysz ruch na blogu, a przy okazji nauczysz się pisać treści na bloga.

Jak zacząć pisać bloga?

Zastanów się nad tym, czym jest dla Ciebie idealny blog. Większość z nas odpowie: setki ciekawych tekstów, włącznie z przyciągającymi ilustracjami. A jakby tego było mało: tysiące komentarzy, mnóstwo udostępnień. Internauci sami publikują odnośniki do wpisu, bo tekst jest naprawdę genialny. Właśnie w taki sposób praktycznie każdy z nas odpowiada na pytanie: co oznacza idealny blog. A jak to wygląda w rzeczywistości? Czy rzeczywiście tak jest, że wpis rozprzestrzenia się w sieci, niczym dziki ogień?

Jeśli trafiłeś tutaj, zapewne poszukujesz skutecznych rozwiązań w prowadzeniu bloga. Nieważne, czy jest to blog firmowy, czy blog prywatny, większość zasad powinien przestrzegać każdy bloger.

Wracając do idealnych wpisów… Jak już zaobserwowaliście, rzeczywistość bywa nieco inna. Czekamy dni, tygodnie, a nawet miesiące, aby uzyskać choć jeden komentarz czy udostępnienie. Bardzo często zdarza się, że wpis na blogu nie przynosi pożądanego efektu. I co wtedy robimy?… Odpowiedz sobie wtedy na pytania:

  • Co może być powodem znikomego odbioru?
  • Co zrobiłem w takim razie źle?
  • Co przeoczyłem, a czego nie zrobiłem?

Poniżej prezentujemy 6 skutecznych wskazówek, jak pisać bloga, jak zacząć tworzyć treści. Gdy już zapoznasz się z nmi, pamiętaj o ich systematycznym wdrażaniu. Tylko konsekwentne działania pozwolą osiągnąć wymarzony cel.

1. Dobrze zastanów się, jakie mają płynąć korzyści z czytania Twojego bloga firmowego

To pytanie powinieneś zadać sobie już na początku pisania własnego bloga. Aby blog przyniósł zamierzony efekt, musisz zrozumieć psychologię udostępniania. Internauci dzielą się treścią po to, aby podnieść lub utrzymać swój autorytet w oczach swoich odbiorców. Mimo, że nie są autorami, są ludźmi, którzy znaleźli Twój wpis i chętnie powinni go udostępnić. Dlatego tak ważne jest, aby publikować na blogu coś, co naprawdę przyniesie korzyści nie tylko Tobie, lecz innym.

Jakiego typu wpisy na blogu ludzie udostępniają najczęściej?

  • gdy udzielasz odpowiedzi na pytanie typu: JAK np. „Jak przygotować najlepszą strategię content marketingową”? Lub „5 skutecznych porad, jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym”
  • gdy odpowiadasz na pytanie: DLACZEGO np. „Dlaczego firma powinna prowadzić blog firmowy?”
  • gdy udzielasz wskazówek i porad, czyli odpowiadasz na pytanie: CO np. „W co warto zainwestować w 2016 roku?” lub „Co zrobić, aby zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?”

Prawda jest taka, że udostępniana jest zawartość, która edukuje ludzi, odpowiada na ich pytania, wyjaśnia oraz udziela pomocnych wskazówek. Tylko na taką treść czekają internauci.

2. Dobry, przykuwający uwagę tytuł tekstu

Na pewno wiesz z doświadczenia, że w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na tytuły i nagłówki. Jeśli „coś” brzmi fajnie, wówczas zapoznajemy się z całą treścią. Dlatego, aby czytelnik zapoznał się z Twoim wpisem na blogu, powinieneś poświęcić trochę czasu właśnie na tytuł. Wczuj się w internautę, który poszukuje odpowiednich i przydatnych treści.

I teraz najważniejsze. Tworząc tytuł tekstu warto jest w nim umieścić tego typu słowa i wyrażenia:

  • liczby np. „10 sposobów na kreatywne CV” lub „20 wtyczek do WordPressa, które usprawnią marketing Twojej firmy”
  • przymiotniki (proste, zabawne, niesamowite, zaskakujące, dziwne, a czasem nawet niesamowite) np. „Absurdalna wypowiedź (kogo?)
  • inteligentne uzasadnienia (przyczyny, pomysły, fakty, lekcje, sposoby) – „5 pomysłów na własny biznes”
  • słowa “instruktażowe” (kiedy, jak, dlaczego, co) – np. „Jak rozpocząć marketing wirusowy?” lub „7 pomocnych i sprawdzonych taktyk na zwiększenie ruchu w serwisie internetowym”
  • korzyści (dlaczego czytelnicy powinni przeczytać wpis) np. „Przeczytaj tekst i wygraj czytnik e-booków!”, “Przeczytaj, a dowiesz się dlaczego…. ” lub„15 hitów muzycznych, których jeszcze nie słyszałeś!”

3. Zbuduj treść opartą o sprawdzone pomysły

Na Twoim blogu na pewno są wpisy, które wyróżniają się większą ilością odwiedzin i komentarzy, niż pozostałe. Wystarczy, że przeanalizujesz statystyki np. Analytics i już będziesz wiedział, które wpisy wygenerowały najwięcej ruchu i akcji. Na podstawie najpopularniejszych wpisów możesz stworzyć kolejne teksty, które będą przyciągać zainteresowanych internautów.

Możesz również przeanalizować inne blogi, zwłaszcza te, które wpadły Ci najbardziej w oko oraz cieszą się największą popularnością. Potem napisz tekst na ten sam temat, lecz nieco go rozbuduj. To nie oznacza, że masz całkowicie ukraść pomysł. Twoim zadaniem jest rozbudowa oraz przekazanie głębszych myśli.

Weź pod uwagę:

  • długość i znaczenie wpisu. Jeśli tekst, który przykuł Twoją uwagę jest za krótki, Ty możesz go rozbudować oraz przekazać o wiele więcej. Czytelnicy uwielbiają patrzeć na wciągające infografiki. Do swojego wpisu dodaj najlepsze ilustracje. Ich stworzenie może zająć wiele czasu, ale uwierz… warto;
  • wideo. Śmiało możesz opublikować wideo z YouTube’a, do którego nawiążesz w swoim wpisie na blogu;
  • rozbuduj blogowy wpis o fakty, statystyki i linki od innych serwisów www.

Istnieją również narzędzia pomocne w wyszukiwaniu najpopularniejszych treści w Internecie, które również przydają się podczas pisania. O tym innym razem.

4. Dodaj możliwość udostępnienia wpisu

Prowadząc bloga firmowego, warto umożliwić swoim czytelnikom dzielenie się treścią z innymi internautami. W tym celu umieść średniej wielkości buttony, dzięki którym każdy odwiedzający blog będzie mógł udostępnić zawartość m.in. na FB, Instagramie, Pintereście oraz w innych social media.

Postaw się na miejscu czytelnika. Jest to o wiele wygodniejsze, niż kopiowanie linku, pisanie treści, a następnie wklejenie na tablicy. Prawda?

5. Poproś o zaangażowanie

Nie wahaj się poprosić swoich czytelników o udostępnienie treści. Przyniesie to większe efekty, niż brak jakiejkolwiek informacji z Twojej strony. Od czasu do czasu warto poprosić znajomych o włączenie się do akcji. W ten sposób zbudujesz relację ze swoimi czytelnikami, którzy w przyszłości na pewno będą chętniej podchodzić do Twojej persony bądź firmy.

6. Opracuj e-booka lub poradnik do pobrania

Aby Twoja praca nie poszła na marne i masz naprawdę dużo świetnych treści na swoim blogu, rozważ przygotowanie e-booka lub biuletynu. Gdy już przygotujesz ciekawą, kilkunastostronicową treść wzbogaconą o ilustracje, powiadom swoich czytelników o dodatkowej możliwości pobrania poradnika. Możesz:

  • udostępnić na fanpage ’u;
  • wstawić na główną stronę bloga;
  • informować znajomych, przyjaciół oraz mile poprosić ich o udostępnienie;
  • publikować we wszystkich możliwych źródłach np. na grupach FB.

WNIOSKI:
To 6 wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na blogu firmowym. Musisz jednak wiedzieć, że nie są to wszystkie możliwości. Każdy blog może być inaczej promowany, a te wskazówki można odnieść praktycznie do każdego: firmowego czy prywatnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *