Wiemy, jak ważna jest wysoka pozycja firmy w wynikach wyszukiwania Google. W szczególności dotyczy to sklepów internetowych – czyli firm, których częściowa, a czasem cała sprzedaż odbywa się za pomocą sieci. Internet to jedyna przestrzeń, w której sklep istnieje – nie zachęcimy konsumentów do kupna piękną witryną wystawową czy szyldem „PROMOCJA”. Musimy prowadzić takie działania, które najpierw w ogóle doprowadzą odbiorcę do naszego sklepu internetowego, a potem zachęcą go do zakupu.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
SEO dla sklepu internetowego
Pozornie mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie sklepów internetowych nie różni się niczym od pozycjonowania zwykłych stron internetowych. Cel tych działań jest ten sam, lecz SEO dla sklepów internetowych jest bardziej skomplikowanym procesem. Dlaczego? Otóż w przypadku zwyczajnych przedsiębiorstw istnieje dość ograniczona liczba słów kluczowych, związanych z danym biznesem. Zazwyczaj nie przekracza ona kilkunastu fraz. W przypadku sklepów online, fraz kluczowych jest co najmniej kilkadziesiąt. Pod uwagę trzeba wziąć przecież każdy produkt w asortymencie i każdą kategorię.
Co robimy w ramach pozycjonowania sklepu internetowego?
Proces pozycjonowania sklepu internetowego opiera się na dwóch głównych działaniach:
- audycie i optymalizacji – sprawdzeniu, czy sklep internetowy spełnia wymagania wyszukiwarek pod względem SEO, a następnie wprowadzeniu niezbędnych zmian;
- link buildingu– zdobywaniu wartościowych odnośników z innych serwisów.
Podczas optymalizacji sklepu internetowego zwracamy szczególną uwagę na 2 aspekty, które również warunkują pozycję w wyszukiwarce – unikalne opisy produktów oraz obecność linków, które kierują do innych podstron w sklepie internetowym. Potem monitorujemy efekty naszych działań oraz dokonujemy analizy.