Snapchat to aplikacja, która łączy cechy obrazkowego komunikatora z prostym edytorem zdjęć i jest postrzegana jako kolejne medium społecznościowe. Aplikacja bardzo szybko zdobyła popularność szczególnie wśród młodzieży od 18 do 25 roku życia. Firma w swoich oficjalnych oświadczeniach podała, że dziennie odnotowuje około 350 milionów snapów.
Snapchat, a marketing
O sile Snapchata przekonało się już wiele znanych marek, takich jak Orange, H&M, czy NBA. Wykorzystanie tego medium stale rośnie, marki pokazują swoje produkty, a także komunikują się ze swoimi odbiorcami. Pytaniem jest, jak wykorzystać Snapchat w marketingu? Przede wszystkim warto przedstawiać swoim potencjalnym klientom zdjęcia lub filmy z produktami nowymi lub tymi, które są objęte specjalną promocją. Producenci chcąc nagrodzić swoich obserwatorów, udostępniają zdjęcia z kuponami uprawniającymi do promocji. Często wykorzystywana jest tutaj metoda, iż ludzie muszą pokazać kupon przy kasie, przez co nie mogą go wcześniej zobaczyć i dopiero płacąc dowiadują się jaką zniżkę otrzymali.
Poza kuponami rabatowymi można przysyłać kody promocyjne. Rozdania kodów są bardzo częstym sposobem budowania promocji przez tę aplikację. Zgodnie z efemeryczną naturą aplikacji, klienci szybciej podejmują decyzję o zakupie produktu. Warto pokazywać również “ludzką” twarz firmy, nie zapominając, że Snapchat to w głównej mierze komunikator.
Fenomen Snapchata w marketingu
Snapy ukazujące się na ekranie telefonu widoczne są jedynie przez 10 sekund, potem bezpowrotnie znikają. To zmusza użytkowników to maksymalnego skupienia się na treściach udostępnianych za pomocą tej platformy. Dla reklamodawców, tak duża koncentracja uwagi na przekazie reklamowym jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką konsument może dać. Z drugiej strony, reklamodawca musi mieć bardzo dobry pomysł na reklamę, która zapadnie w pamięci użytkownika.
Snapchat to gadżet, bez którego świetnie dawaliśmy sobie radę zanim powstał. De facto, mamy wiele różnych alternatyw, dzięki którym moglibyśmy się komunikować z innymi. Jednakże ze względu na złożoność i specyfikę tej platformy, młodzi ludzie z trudem się od niej odrywają. To zaś, przyciąga rekinów biznesu.