Blog

Na czym polega Real Time Marketing? Najlepsze przykłady RTM

Blog

Na przestrzeni ostatnich paru lat RTM (real time marketing) robi wielkie boom we wszelkich agencjach marketingowych i reklamowych. Ma zaskakiwać, dawać do myślenia, śmieszyć, wzbudzać skojarzenia. Wszystko to jest ukłonem w stronę coraz bardziej wybrednego użytkownika, który treści w social media przegląda wybiórczo, rzadko na dłużej zawiesi na czymś wzrok i poświęci temu czas. Dlatego z pomocą przychodzi tutaj RTM, szybka reakcja na ważne wydarzenia, które górują w sieci. Ma być trafnie, zabawnie i nie nudno. Nuda i oczywistość nie idą w parze z social media, co oznacza, że nie idą również w parze z użytkownikami.

„Run Forest Run”! Tutaj szybkość ma znaczenie

Niektóre agencje doskonale potrafią wpasować się w panujące trendy. Jak wiadomo, informacje i nowiki w mediach są chwilowe i szybko się przedawniają, dlatego trzeba być czujnym, by trafić idealnie w moment i zaskoczyć swoją interpretacją popularnej w mediach treści. Ponadto, wzrost znaczenia real time marketingu zależy również od szybkości powstawania nowych środków przekazu informacji. Użytkownicy są przyzwyczajeni do bardzo szybkiego otrzymywania ważnych dla nich wiadomości. Większość z nas zaraz po przebudzeniu otwiera Facebook’a aby sprawdzić, co słychać zarówno u znajomych, jak na świecie.

Nowe media mają nam to zapewniać i.. muszą robić to dobrze! Bo inaczej… Cóż, odpowiedź jest prosta i wszystkim znana. Odejdziemy od medium, które nie daje nam satysfakcji.

Real time marketing to szansa dla marek, które dzięki szałowi na daną informację, mogą dzięki niej doskonale się rozpropagować i zostać zapamiętane. Tu liczy się czas!

Umiejętność zbudowania dobrego komunikatu marketingowego i reklamowego w odniesieniu do „gorących” newsów doskonale wpływa na pozytywne postrzeganie marki w oczach odbiorów. Dlatego warto zaryzykować i spróbować. Ryzyko może w tym przypadku poskutkować szczerym oddaniem użytkowników i ich zaangażowaniem w daną markę. Trzeba tu jednak pamiętać, że użytkownicy to wybredne stworzenia, które nie zadowolą się byle czym lub odgrzewanym kotletem. Na zainteresowanie trzeba zasłużyć!

Social Media górą!

Po raz kolejny social media w real time marketingu pokazują swoją wyższość nad mediami tradycyjnymi. Tam, gdzie szybkość ma największe znaczenie, one zawsze będą na pierwszym miejscu. Wyobrażacie sobie RTM w gazecie? Nope. Tutaj wystarczy jeden klik, by wiedzieć wszystko i jeszcze więcej. Poza tym użytkownicy z mediów społecznościowych korzystają bez przerwy, dlatego treści umieszczone w tych mediach mają największe pole do popisu.

Rób to tak, by Cię zauważyli. Przykłady real time marketingu na przestrzeni lat

The dress!

Pamiętacie pewnie akcje, o której cały Internet wrzał, czy sukienka jest biała w złote paski czy niebieska w czarne? Nieważne jakiego koloru była naprawdę, ważne, jak świetnie wykorzystały to zamieszanie znane marki. Właśnie o zamieszanie tutaj chodzi, by w chaosie informacji wyróżnić się na polu danego newsa.

fot. twitter.com

 

Oto przykład, jak sytuację wykorzystały marki:

 

#Royalbaby w wykonaniu Nissana

Ta marka wykorzystała potęgę RTM na swoich Twitterze. Postanowili nawiązać do kolejnej ciąży księżnej Kate. Firma przedstawiła swoje nowe auto X-Trial zapewniając, że nawet jak księżnej urodzą się trojaczki, to auto będzie idealne dla całej rodziny. Tutaj jednak znaczącą rolę odegrał hashtag #royalbaby. To on sprawił, że post zobaczyło aż tylu internautów. Plus za szybką reakcję Nissana!

Super Bowl i Oreo

Był rok 2013. Cały świat skupiał się na mistrzostwach Super Bowl. Wszystkie oczy skierowane na ogromny stadion, zawodników czy ekrany telewizorów i komputerów i nagle….CIEMNOŚĆ! Nad stadionem zgasło światło z powodu awarii. Doskonale wykorzystała to znana marka ciasteczek Oreo.

Lech, który dobrze WLAZŁ

Sport, to doskonałe pole do popisu dla marketingowców i RTM. W Polsce siatkówka i piłka nożna górują, dlatego po zwycięstwie naszych siatkarzy w meczu z Brazylią zawrzało!

Również piłka nożna doskonale sobie radzi jeżeli chodzi o RTM. Mamy tu na myśli wyczyn Lewandowskiego w meczu z 22 września 2015 roku podczas meczu Bundesligi. Lewandowski strzelił wówczas 5 bramek w 9 minut. Taki wyczyn nie mógł pozostać bez echa.

Leszek Chmielewski wie, czym świętować zdobycie złota. #Lech #Piwo pic.twitter.com/0KrgUhN7JF

— Lech (@lechpremium) 22 września 2014

Szpagat Van Damme’a na zielono!

Zapewne pamiętacie genialną reklamę samochodów marki Volvo z udziałem Claude’a Van Damme’a? Jeśli nie, przypomnimy. Epic Split na dwóch ciężarówkach marki Volvo w odcieniach zachodzącego słońca. Wiele marek pochwyciło ten pomysł, nawet sam Chuck Norris musiał zrobić coś bardziej epickiego, ale na naszym podwórku również się zadziało. Marka Bonduelle zareagowała bardzo szybko na rzuconą rękawicę ze strony Volvo. Na swoim facebookowym profilu opublikowali swoją wersję Epic Split, w wykonaniu kochanego przez wszystkich Groszka. Odzew był ogromny!

 

 

Ida pozdrawia!

Oscar jak najbardziej się należał! Film „Ida” po swoim ogromnym sukcesie został bardzo doceniony nie tylko na łamach sławnych czasopism, ale również przez polskie miasta. W tym przypadku Łódź zaskoczyła wszystkich. Odnosząc się do hasła „Łódź pozdrawia!”, miasto postanowiło wykorzystać sukces filmu i stworzyło ten mały majstersztyk.

 

Star Wars, Vader i spółka

Premiera najnowszej części Gwiezdnych Wojen doprowadziła do szału wszystkich fanów tego filmu, ale również, a może przede wszystkim, rozbudziła wyobraźnię wszystkich marketerów. Co tu dużo mówić. Vader, Yoda, miecze świetlne, czego chcieć więcej? Marki alkoholi, pralek, ubrań, szczoteczek do zębów… Nic tylko się zachwycać ?

 

Beko – Premiera "Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy"

Nie tak dawno temu w dość odległej łazience…… KOMUŚ przydał się nasz program Dark Care ;).Idziecie dziś do kina? 🙂

Opublikowany przez Beko Piątek, 18 grudnia 2015

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *