Co to jest Instagram?

Instagram jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który skupia się głównie na publikacji zdjęć i wideo opisanych odpowiednimi hashtagami. Gdy umieścisz fotografię na swoim Instagramie, wówczas inni użytkownicy mogą ją polubić, skomentować, a także udostępnić. Istotną rolę podczas prowadzenia Instagrama odbywa także dodawanie #hashtagów. Opublikowany content należy opisać słowami kluczowymi, które poprzedza się znakiem „#”.

Na co jeszcze pozwala Instagram firmie? Na przykład, na Facebooku mogą nas obserwować fani, tu również zbieramy grono zainteresowanych, których nazywa się followersami bądź obserwującymi. A więc prócz standardowych opcji, Instagram firmowy daje możliwość zdobywania fanów oraz co więcej, promowania produktów i usług. Prócz reklamy, Instagram oferuje także funkcję Instagram Stories pozwalającą na publikowanie zdjęć i filmów znikających po 24 h.

Instagram firmowy - co może dzięki niemu zyskać Twoja firma?

Profil firmowy na Instagramie odgrywa znaczącą rolę w promowaniu i rozwijaniu biznesu w internecie. Tu dominuje zupełnie inny styl wypowiedzi i publikowanych materiałów, niż na Facebooku. Instagram firmowy powinien więc być miejscem, które pomoże zbudować relacje z klientami, a przy okazji zainteresuje nowych odbiorców Twoimi rozwiązaniami.

Instagram pozwala:

  • zaprezentować produkty bądź usługi oraz informacje na temat firmy;
  • zbudować społeczność wokół marki;
  • spowodować wzrost świadomości marki;
  • zaprezentować wartości marki;
  • dotrzeć do nowych klientów.

W ramach prowadzenia firmowego Instagrama:

  • komunikujemy się, śledzimy nowości w ofercie i aktualności w życiu firmy;
  • monitorujemy aktywność fanów, prowadzimy z nimi dialog;
  • wyszukujemy nowinki branżowe;
  • przygotowujemy grafiki, infografiki, również wideo z nadesłanych materiałów;
  • tworzymy własne treści, publikujemy wpisy;
  • śledzimy aktywność konkurencji;
  • przygotowujemy i aktualizujemy oprawę graficzną;
  • tworzymy kampanie reklamowe;
  • promujemy profil na Instagramie wśród osób zainteresowanych tematem;
  • odpowiadamy na zapytania, reprezentujemy firmę;
  • reagujemy w razie ewentualnego kryzysu lub pojawienia się negatywnych opinii;
  • tworzymy profesjonalne raporty i strategie działania;
  • jeśli istnieje potrzeba, nawiązujemy współpracę z partnerami oraz osobami działającymi w branży;
  • stale kontaktujemy się z osobami wewnątrz firmy.

instagram firmowy - profil firmowy na instagramie