Pozycjonowanie sklepu internetowego | Contweb

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Chcesz przyciągnąć do swojego e-sklepu jeszcze więcej klientów? Pomożemy Ci poprzez działania SEO!

Wiemy, jak ważna jest wysoka pozycja przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania. W szczególności dotyczy to sklepów internetowych – czyli firm, których częściowa, a czasem cała sprzedaż odbywa się za pomocą sieci. Internet to jedyna przestrzeń, w której sklep istnieje – nie zachęcimy konsumentów do kupna piękną witryną wystawową czy szyldem „PROMOCJA”. Musimy prowadzić takie działania, które najpierw w ogóle doprowadzą odbiorcę na naszą stronę internetową, a potem zachęcą go do zakupu.

 

Pozornie mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie e-sklepów nie różni się niczym od pozycjonowania zwykłych stron internetowych. Cel tych działań jest ten sam, lecz SEO dla sklepów internetowych jest bardziej skomplikowanym procesem. Dlaczego? Otóż w przypadku zwyczajnych przedsiębiorstw istnieje dość ograniczona liczba słów kluczowych, związanych z danym biznesem. Zazwyczaj nie przekracza ona kilkunastu keywords. W przypadku e-sklepów, fraz kluczowych są co najmniej dziesiątki. Pod uwagę trzeba wziąć przecież każdy produkt w asortymencie i każdą kategorię.

Proces pozycjonowania sklepu internetowego opiera się na dwóch głównych działaniach:

  • audycie i optymalizacji – sprawdzeniu, czy serwis www spełnia wymagania wyszukiwarek pod względem SEO, a następnie wprowadzeniu niezbędnych zmian,
  • link building – zdobywanie wartościowych odnośników z innych serwisów.

 

Podczas optymalizacji strony zwracamy szczególną uwagę na 2 aspekty, które również warunkują pozycję w wyszukiwarce – unikalne opisy produktów oraz obecność linków, które kierują do innych podstron e-sklepu. Potem monitorujemy efekty naszych działań oraz dokonujemy analizy.