Z czasem każdy przedsiębiorca dostrzega potrzebę przebudowy lub ukierunkowania treści na potrzeby SEO. Aby móc jednak cieszyć się korzyściami, jakie płyną z dobrze skonstruowanych tekstów, należy wpierw zdecydować się na copywritera, który zna się na profesjonalnym pisaniu. Musi to być osoba doświadczona, ponieważ będzie reprezentowała Twoją markę w sieci. Fascynacja nowinkami technologicznymi i rozwojem social media oraz dar przekonywania i duża wiedza to kilka z podstawowych cech, którymi powinien charakteryzować się copywriter. Z uwagi na to, że pojawia się coraz więcej agencji specjalizujących się w marketingu internetowym, Ty, jako klient zasługujesz, a wręcz masz prawo wymagać w pełni profesjonalnej i satysfakcjonującej obsługi.
Oto kilka cennych uwag, które podpowiedzą, jak dobrze wybrać Agencję Copywriterską bądź osobę, która napisze odpowiednie teksty na potrzeby strony internetowej.
1. Czym jest SEO copywriting? Podstawy, o których warto wiedzieć
Myli się ten, kto uważa, że SEO copywriting to nielogiczne ciągi fraz kluczowych. Owszem, SEO copywriting bazuje na mocy słów kluczowych, jednak każdy zawodowy copywriter nada im otoczkę w postaci zachęcającego tekstu. Ważna jest tu umiejętność zastosowania języka korzyści, który zachęci Twoich potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą usług lub produktami.
2. Nie bój się zadawać trudnych pytań i sprawdź faktyczne możliwości firmy
Nie zawsze warto korzystać ze wszystkich usług jednej agencji marketingowej wyłącznie ze względu na to, że firma oferuje SEO copywriting. Dobrze jest zrobić na początku mały rekonesans i zapoznać się z różnymi wariantami współpracy oraz poprosić wybrane agencje o próbki tekstów. Dużo agencji przyjęło kompleksowe świadczenie usług łączące prowadzenie social media oraz tworzenie tekstów SEO. Zwykle tak działające firmy mają specjalistyczne kadry w postaci copywriterów oraz osoby odpowiedzialne za stronę technologiczną treści. Warto jednak zawsze zadawać pytania związane z doświadczeniem kadry i osiągniętymi przez agencję sukcesami.
3. Potencjalne korzyści płynące ze współpracy z zawodowym copywriterem
Zapomnij o zmartwieniach związanych z pisaniem chwytliwej treści do newsletterów i e-maili do klientów odnośnie aktualnych promocji. Zdolny copywriter zna również podstawy SEO, dzięki czemu szybko upora się zarówno z krótkimi, jak i dłuższymi treściami promującymi Twoją działalność. Niektórzy copywriterzy są w stanie pomóc także w napisaniu profesjonalnego e-booka, o czym warto pamiętać.
4. Upewnij się, że wiesz kto zajmuje się pisaniem tekstów na Twoją stronę internetową
Niezwykle ważny jest kontakt z agencją i copywriterami zajmującymi się pisaniem tekstów na potrzeby SEO. Korzystając z usług firmy prowadzącej sprzedaż usług przez telefon lub internet, należy zawsze mieć na uwadze, że osoba, z którą się kontaktowaliśmy niekoniecznie musi odpowiadać za tworzenie treści. Zwykle takie agencje korzystają z obsługi zewnętrznej i może się okazać, że teksty powstają nawet w innym kraju, a w przypadku niezadowolenia z jakości, szansa na nieodpłatną korektę znacznie maleje. Ze względu na takie niuanse radzimy przedsiębiorcom korzystać z krajowych lub lokalnych firm, z którymi można utrzymywać bieżący kontakt.
5. Jasne określenie warunków współpracy oraz przedstawienie kosztów
Przed rozpoczęciem współpracy z jakąkolwiek agencją Copywriterską, bardzo ważne jest ustalenie tego, jakie działania są wliczane w cenę świadczonej usługi. Jeśli zależy nam na tekstach seo, to nasuwają się m.in. takie pytania, jak:
Czy w cenie znajduje się ewentualna korekta, wstawianie do treści aktywnych linków i grafik.
Zawsze warto upewnić się, czy do ceny wliczane są działania takie jak: analiza konkurencji czy tworzenie opisów do meta description.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy, im niższa cena usługi, tym taniej wyniesie go promocja w sieci. Jest to kolejny mit, gdyż tanie teksty zwykle są pisane niedbale i przepuszczane przez generatory tekstów SEO, a ich oryginalność jest bardzo wątpliwa. Za unikatowe, ręcznie pisane treści zapłacimy nieco więcej, jednak jest to cena adekwatna do poświęconego czasu i jakości tekstów pisanych przez profesjonalnych copywriterów.