Blog

Jak współpracować z agencją copywriterską? Którą wybrać?

Blog

agencja copywriterska copywriting teksty na strony www

Content marketing tak szybko się rozwija, że praktycznie każda firma będzie potrzebować dobrej jakości tekstów. Nie ważne, czy będą publikowane na blogu, czy w gazecie. Jedno jest pewne, teksty zawsze muszą reprezentować sobą coś, co przyciągnie każdego zainteresowanego danym tematem.

Agencja copywriterska powinna dostarczać wysokiej jakości treść, inaczej nie powinna nosić takiej właśnie nazwy. Jeśli zamawiasz treści i okazuje się, że nie są unikalne, albo że jest wiele błędów, powinieneś zmienić agencję. Dla Google bardzo istotne są unikalne treści, takie, które są przystępne dla internauty oraz wzbogacone o różnorodne infografiki.

Na czym polega dobry copywriting?

Nie można tego określić jednym zdaniem, aczkolwiek każda agencja copywriterska powinna wiedzieć, że są pewne cechy, które świadczą o tekstach bardzo dobrej jakości. Podczas pisania należy zwracać uwagę na:

  • przestrzeganie podstawowych zasad ortografii, gramatyki i interpunkcji
  • grupę docelową, zatem tworzymy treści, które będą zrozumiałe dla naszych czytelników. Inaczej tekst powinien brzmieć, jeśli zwracamy się do sponsorów, a inaczej, jeśli opisujemy produkty w sklepie internetowym
  • ogólny cel tworzenia nowej treści, czyli po co tworzymy dany tekst i jaki ma odnieść skutek

Większość dobrych copywriterów jak najbardziej poradzi sobie z tymi punktami. Jeśli tekst ma być „ok”, taki będzie. W przypadku, jeśli chcemy otrzymać treści ciekawe, takie, które zachwycają i od razu wzbudzają zainteresowanie marką bądź produktem, należy szukać naprawdę dobrego copywritera bądź agencji copywriterskiej.

Jak powinien działać copywriter, gdy otrzyma tekst do napisania?

Z doświadczenia wiemy, że każdy dobry copywriter potrafi napisać na każdy temat, ale… Pojawia się ale, ponieważ nie każdy temat może przypaść do gustu. Są copywriterzy, którzy mogą czuć się źle pisząc np. nowych technologiach w branży IT. Dlatego przy współpracy z agencją copywriterską warto zapytać, czy pracują w niej osoby, które poradzą sobie z napisaniem tekstu na dany temat.

W dobrej agencji copywriterskiej pracują ludzie, którzy uwielbiają pisać, nie męczy ich to oraz tacy, którzy potrafią wczuć się w rolę potencjalnego klienta. Ponadto, dobry copywriter wie, jak przy pomocy tekstu osiągnąć wyznaczony cel. Przykładowo, Ty jako klient zdecydowałeś się na korzystanie z usług copywriterskich przy tworzeniu firmowego bloga. Istnieje możliwość mierzenia celów, możesz zauważyć, że np. więcej osób odwiedza Twoją stronę, przechodzi pomiędzy podstronami, po czym się kontaktuje. Wiele zaobserwujesz w Google Analytics.

Aby teksty na stronę www były naprawdę dobre, agencja copywriterska powinna wykonać jeszcze kilka kroków. Pierwszy z nich to brief, czyli poznanie marki klienta.

Obszerny brief

Doskonałym rozwiązaniem przed przystąpieniem do pisania treści na stronę www jest wykonanie briefu. Najlepiej jest spotkać się z klientem i zapytać o szczegóły, natomiast jeśli nie ma takiej możliwości, można zapytać o nie telefonicznie bądź e-mailowo. Poznając Ciebie i Twoją markę, agencja copywritingu napisze treść taką, która brzmi jak Ty!

Choć agencja może posiadać już przygotowany brief, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy warto jest powiedzieć jak najwięcej o marce. O tym, czego oczekujemy oraz co chcemy osiągnąć.

Styl pisania

To niezwykle kluczowy aspekt, który odgrywa ważną rolę w procesie tworzenia treści na stronę internetową. Zdania muszą tworzyć całość, łączyć się, a ich czytanie nie powinno przysparzać problemu. Należy nie tylko pisać krótkie zdania, ale również pisać tak, aby czytelnicy poczuli, że treści naprawdę brzmią znajomo.

Zauważyliśmy również, że często pojawia się problem, czy zwracać się bezpośrednio, czy może przez Pan/Państwo. Możemy podpowiedzieć, że zależy to od naszej grupy docelowej, jednakże w Internecie warto jest stosować styl bezpośredni, natomiast jeśli piszemy oficjalne pisma, to jak najbardziej musimy używać zwrotów grzecznościowych.

Jakość

Kluczową rolę odgrywa kontrola treści oraz sprawdzenie, czy teksty nie zawierają znacznych błędów. Jeśli agencja odeśle Ci treści ze dużą ilością błędów to znak, że coś jest nie tak. W przypadku, jeśli teksty mają pojedyncze błędy np. literówkę bądź zbędny przecinek, można to wybaczyć :). Sądzimy, że w agencjach powinni być nie tylko copywriterzy, ale również korektorzy, którzy sprawdzają teksty, zanim zostaną one odesłane do klienta. Dwie pary wyszkolonych oczu na pewno zadbają o dobre zdania.

Kontrola

Jeśli agencja copywriterska tworzy wiele tekstów dla Twojej firmy, warto od czasu do czasu skontrolować treści oraz szczerze powiedzieć, co się podoba, a co nie. Takie działanie znacznie ułatwi tworzenie tekstu. Uważamy, że zmiany są ważne i jak najbardziej naturalne w procesie copywritingu. Co ważne, jeśli rozważamy z agencją dłuższą współpracę, naprawdę warto jest mówić o ewentualnych poprawkach i zmianach.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji copywriterskiej?

Obecność w Google

Jeśli agencja copywriterów jest wysoko w wyszukiwarce to oznacza, że są nie tylko pozycjonowani (choć nie muszą), ale też tworzą dobrze zoptymalizowany content. Mamy tu na myśli teksty np. blogowe, które zawierają odpowiednie frazy kluczowe, nagłówki, wypunktowania. Prawda jest też taka, że dobry copywriter zna podstawy pozycjonowania, dlatego też wie, gdzie znaleźć najlepsze frazy kluczowe dla serwisu oraz gdzie umiejętnie je wstawić w tekście.

Opinie na temat agencji copywriterskiej

Prócz strony internetowej, warto przyjrzeć się opiniom o agencji oraz zobaczyć, w jakim stylu prowadzą swojego bloga. Jeśli mają profil na FB, warto również przejrzeć oraz zobaczyć, czy podoba nam się ich styl.

Kontakt

Rozpoczynając współpracę z agencją copywriterską musisz być pewien, że jest ona w stanie przygotowywać regularnie treści, zwłaszcza na czas. Jest to niezwykle ważne, gdy potrzebujesz np. opisać produkty w sklepie internetowym. Dobra treść musi być publikowana regularnie.
Pomysłowość

Warto również zwrócić uwagę, czy agencja podsuwa pomysły na tematy np. na bloga. W ten sposób sprawdzimy jej zaangażowanie.
Mamy nadzieję, że wpis przypadł Wam do gustu.

To tylko nieliczne podpowiedzi, które pomogą Ci wybrać odpowiednią agencją copywriterską. Podobało się? A może zgłosisz się do nas? Pomożemy ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *