Blog

STOP WORDS – słowa ignorowane przez Google ?

Blog

stop words

Stop words to słowa, dzięki którym zdania nabierają sensu, lecz w oczach wyszukiwarki, mogą być pomijane. „I”, „lub”, „też”, „się”, „w”, to tylko niektóre polskie stop words.

Czym są STOP WORDS ?

Słowa, które są „zbędne” i za ogólne, powszechnie używane, nie wnoszą żadnych konkretów oraz nie mają związku z kluczową frazą wyszukiwania zostały określone jako stop words. Można do nich zaliczyć: „i”, „lub”, „jak”, „się” i wiele innych, na przykład: jeśli wpiszemy w wyszukiwarce: „hotel w Londynie” – „w” jest naszym stop words. Inny przykład: w zapytaniu: „co to jest mit” – dla wyszukiwarki najważniejsze będzie słowo: „mit”.

Listę polskich słów – stop words w Google znajdziecie na:

http://www.ranks.nl/stopwords/polish

stop words
stop words

Dlaczego wyszukiwarki (w tym Google) mogą ignorować pewne słowa?

Przyjęto, że wyszukiwarki pomijają stopwords, ponieważ w ten sposób mogą nam w szybszym tempie dostarczyć natychmiastowych wyników. Poza tym, filtrowanie wyrażeń pozwala uniknąć problemów np. z obciążeniem serwerów.

Czy rzeczywiście Google ZAWSZE pomija STOP WORDS ?

Nie. Nigdy nie zaszkodzi nam używanie stop words na stronie, aczkolwiek nadmierne wykorzystanie niepotrzebnych słów, kto wie, w jaki sposób wpłynie na stronę przy obecnych zmianach algorytmu. Jeśli nie musisz z nich korzystać, to pomijaj.

Z dnia na dzień Google i inne wyszukiwarki są coraz „inteligentniejsze”. Z pewnością zauważysz, że powoli uznają one większość stop words nie, jako zbędne słowa, lecz jako przydatne. To, co warto wziąć pod uwagę to miejsce, w których stosować bądź nie stosować stopwords. Przykład poniżej: „jak” „się” rzekomo należą do grupy słów pomijanych, aczkolwiek Google pomimo wszystko, podpowiada nam zdania związane z tymi słowami.

stop words
stop words

Gdzie warto umieścić stop words?

Słowa stopwords możesz wykorzystać w każdym miejscu na swojej stronie, tylko z umiarem. Jeśli coś zostało nazwane jako „stopwords” nie oznacza, że nie można korzystać z tych słów. Wręcz przeciwnie. Są one bardzo istotne, nadają sens zdaniom.

Gdzie unikać stop words?

  • Tag <title>
  • Meta keywords
  • Linki
  • Anchor Text
  • Nagłówki <h1> do <h6>

SEO copywriting dla naszych Klientów

Dzięki doświadczeniu, jakie zdobyliśmy pozycjonując serwisy internetowe wiemy, jak istotne są teksty na stronie internetowej. W Contweb piszemy teksty SEO, które nie tylko doskonale ukazują Twój produkt bądź usługę, ale spełniają wymagania algorytmów wyszukiwarek. Oferujemy seo copywriting, a wraz z nim dobór najlepszych słów kluczowych, odpowiednie rozmieszczenie w tekście. Wszystkie teksty zawierają frazy kluczowe, a poza tym prezentują najwyższą wartość merytoryczną.

Naszym klientom dostarczamy atrakcyjne treści, bez „lania wody”, takie, które uczą czytelników, które podświadomie sprzedają. Gwarantujemy, że w dobie tak niezliczonych ilości słów, jakie znajdują się w Internecie, Twoje teksty dostarczą cennych informacji każdemu, kto zapozna się z nimi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *