Blog

Reklama/marketing salonu kosmetycznego

Blog

reklama marketing salonu kosmetycznego

Rozpoczęcie, jak i prowadzenie działalności nie jest łatwe. Wymaga od nas nakładu ogromnych inwestycji, pieniędzy, czasu, a nawet zdrowia. W czasach, gdy rynek jest wręcz zatłoczony, powstają nowe salony kosmetyczne, a upodobania klientów ulegają zmianie, ciężko jest wypromować biznes na szerszą skalę. Dlatego też, każdy biznes wymaga właściwego zaplanowania i konsekwentnego wykonywania określonych celów.

Co wchodzi w zakres reklamy salonu kosmetycznego oraz promowania go na lokalnym rynku?… O tym poniżej, lecz jeszcze trochę wstępu.

Poniższe wskazówki są odpowiednie nie tylko dla salonów kosmetycznych, ale również dla solariów, salonów fryzjerskich i innych gabinetów piękności. Ach… pamiętaj, że w tej branży liczy się zarówno marketing w internecie, identyfikacja wizualna (ulotki, banery itd.), jak i Twoje podejście do klienta. Tak więc optymizm, uśmiech na twarzy, umiejętność konwersacji na różnorakie tematy stanowią dodatkowy atut w promowaniu salonu kosmetycznego.

Zaistniej w internecie: strona internetowa dla salonu kosmetycznego, firmowy fanpage na FB, wpisy w katalogach, na blogach i forach

Zanim pomyślisz o formie reklamowej w postaci ulotki, musisz upewnić się, że klienci odnajdą Twoją firmę w Internecie. Oto, co możesz zrobić, aby społeczeństwo mogło odnaleźć Twój salon kosmetyczny:

Stwórz stronę internetową

Oczywiście nie nakazuję Ci, abyś uczył/a się, jak stworzyć stronę www dla swojej firmy. Śmiało oddaj to profesjonalistom, na przykład nam 🙂

A teraz skup się…

Postaw się w roli klienta, młodej dziewczyny, która chce zrobić sobie wspaniałe zabiegi na twarz, w swoim mieście np. w Opolu. Gwarantuję, że potencjalna klientka rozpocznie poszukiwania salonu w Internecie. Mało tego, zanim uda się do Ciebie, to przeczyta opinie… ale to inna bajka. O tym innym razem… Tak więc, jak nie masz żadnej strony internetowej, to jesteś w głębokim dołku.

Strona internetowa powinna przyciągać klienta swoim wyglądem oraz być łatwa w obsłudze. Ponadto, powinna zawierać aktualne, istotne informacje, w tym również cennik usług, zdjęcia, lokalizację i informacje kontaktowe. Dodatkowym bonusem na każdej stronie są oczywiście ciekawe treści ze słowami kluczowymi, które sprawiają, że serwis www pojawia się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania, niż konkurencja (o ile nikt jej nie pozycjonuje).

Dodaj informacje o firmie w katalogach, na blogach, w social media, na forach

Jeśli masz już stronę internetową swojego salonu kosmetycznego, powinnaś/eś zadbać o to, aby link do niej znalazł się w wielu najlepszych i cenionych katalogach branżowych, na forach internetowych, blogach, w tym także w social media (Facebook, Instagram).

Uwierz, że wejścia na stronę internetową będą pochodzić także z tych źródeł. Co więcej, dodanie firmy do katalogów pomoże nie tylko ludziom odnaleźć Twoją ofertę, ale również sprawi, że zaczniesz pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Załóż fanpage (stronę firmową) na Facebooku, prowadź biznesowego Instagrama, publikuj filmy na YouTube

Z pewnością kojarzycie najpopularniejsze portale społecznościowe w Polsce, takie jak Facebook, Instagram, YouTube. Stworzenie stron biznesowych na tych portalach jest świetnym rozwiązaniem! Social media mogą być nie tylko prowadzone w sposób zabawny, ale mogą okazać się niezwykle cennym narzędziem biznesowym. Spokojnie możesz zacząć od najpopularniejszego Facebooka, a potem prowadzić biznesowego Instagrama bądź publikować krótkie poradniki na YouTube. Social media pomogą dotrzeć do potencjalnych klientów oraz zbudować z nimi relację. Warto zatem na stronie internetowej bądź na ulotce umieścić adresy url do portali społecznościowych.

Social media są idealnym medium dwustronnej komunikacji z klientami. Zawsze możesz odpowiedzieć swoim klientom na zapytania, na komentarze, przeprowadzać ankiety itp.

Znajdź lokalnych sojuszników

Planując reklamę/marketing salonu kosmetycznego, powinnaś/eś również uwzględnić innych lokalnych sojuszników np. pobliskich fryzjerów. Jeśli kobieta zadba o wygląd w Twoim salonie, to przecież potrzebuje również nowej fryzury! Albo niewykluczone, że skorzysta z relaksacyjnego masażu po ciężkim dniu pracy. Tak więc, śmiało możesz przechowywać wizytówki i ulotki zaprzyjaźnionych salonów oraz pozwolić robić im to samo! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymienić się swoimi ulotkami, a tym samym pozyskać nowych klientów.

A teraz kilka wskazówek, jak zdobywać klientów. Bardzo ważną rolę w salonach piękności odgrywa konwersacja. Nie tylko ta żywo, ale również wszędzie tam, gdzie jest wzmianka na temat salonu np. strona internetowa, Facebook, Instagram itd.

Stosuj call to action. Co to jest? Call to action to wezwanie do działania np. na stronie www może to być przycisk nawołujący do skorzystania z bezpłatnej diagnozy stanu zdrowia twarzy. Takie „call to action” może być umiejscowione praktycznie wszędzie np. katalogi internetowe, na stronie firmowej na Facebooku, na broszurach, ulotkach, w lokalnych gazetach. Tam, gdzie widnieje Twoja firma, tam nawołuj do akcji. Call to action dla salonu kosmetycznego to np. zaproszenie na bezpłatne konsultacje lub też kupon bądź niewielka zniżka na kolejne wizyty lub zapisanie się na newsletter.

Przygotuj, a następnie promuj ofertę dnia/ tygodnia lub miesiąca

Jeśli szukasz szybkiej metody promocji swojego salonu, dlaczego nie spróbować wprowadzenia oferty dnia? Istnieje kilka sposobów, aby „oferta dnia” lub „oferta tygodnia” trafiła do wybranych osób.

Pierwszą metodą jest partnerstwo, a więc jeśli lokalni sojusznicy mają wielu klientów, zawsze mogą promować Twoją ofertę. Inwestycja w oferty dzienne z rabatami, jest inwestycją bardzo ciekawą i przynoszącą korzyści dla salonu kosmetycznego.

Drugi sposób to korzystanie z popularnych serwisów oferujących zakupy grupowe:

  • www.deal.pl;
  • www.godealla.pl;
  • www.groupon.pl;
  • i wiele wiele innych…

Oczywiście musisz przeliczyć, na jaki rabat Twój salon kosmetyczny może sobie pozwolić. Oferowanie usług w tego typu serwisach ma swoje plusy, ale ma też wiele minusów m.in. są to zwykle klienci jednorazowi…

Trzecia metoda na promowanie usług salonu kosmetycznego to korzystanie z tego, co już masz. A więc jeśli nie jesteś zainteresowany współpracą, możesz nawet uruchomić ofertę dzienną/ kilkudniową na własną rękę, poprzez wysyłkę emailingu, serwis internetowy oraz strony społecznościowe, lokalne radio.

Dostarczając klientom takie oferty, jesteś w stanie w prosty sposób odróżnić swój salon kosmetyczny od konkurencyjnego, a także sprawdzić, czego oczekują potencjalni zainteresowani.

Zorganizuj konkurs na Facebooku lub w salonie kosmetycznym

Ludzie uwielbiają wygrywać! Cieszy nas nawet najmniejsza rzecz otrzymana w konkursie, a więc jeśli masz już serwis internetowy i firmowego Facebooka, możesz śmiało uruchomić konkurs.

Dzięki tej metodzie reklamy/promocji salonu kosmetycznego, zdobędziesz nowych fanów + rozszerzysz swoją bazę o nowych klientów. Jak to wygląda w rzeczywistości? Przykładowo, możesz opublikować na fanpage’u na FB, że każdy, kto dziś umówi się na wizytę, otrzyma 20% zniżki na zabieg. Dzięki temu Twoja oferta trafi do innych internautów.

Zdobywaj polecenia

Nowych klientów możesz pozyskać nie tylko poprzez organizowanie konkursów w mediach społecznościowych, ale także poprzez zachęcenie dotychczasowych klientów do polecania salonu przyjaciołom, rodzinie. Polecający jednak muszą wiedzieć, że coś będą z tego mieć np. zniżkę na usługi. Przykładowo, zaoferuj bezpłatny (dokładnie sprecyzuj) zabieg dla każdego, kto przyprowadzi przyjaciela do salonu kosmetycznego. W taki sposób już nie tylko Ty sam/a promujesz swój salon! To klienci promują go za Ciebie!

Zastosuje email marketing dla swojego salonu kosmetycznego

Jednym z ważniejszych sposobów, aby pozostać w kontakcie z klientem, jest e-mail marketing.

Każdy ma adres e-mail i prawie każdy sprawdza go codziennie, nawet kilka razy. Jeśli klient odwiedzi Twój salon kosmetyczny, to śmiało możesz zapytać go o adres e-mailowy. Ponadto, warto na stronie internetowej zamieścić pole z zapisem na newsletter i na bieżąco informować klientów o nowych promocjach i zabiegach. Email marketing może świetnie sprawdzić się w Twojej branży! Pamiętaj jednak o RODO! 🙂

SMS marketing dla salonu piękności

Nie ma wiele pracy przy tym, aby zebrać numery klientów, a następnie za pomocą smsa wysłać im kupon rabatowy bądź przypomnienie o aktualnej ofercie lub wizycie. Klienci zwykle nie kasują takich smsów. Po prostu przychodzą i pokazują informacje, z czego chcieliby skorzystać. Za pomocą sms marketingu należy wysyłać tylko oferty specjalne, raz na miesiąc. Nie ma sensu spamować klientów.

Prowadź bloga firmowego na stronie internetowej

Promowanie salonu kosmetycznego poprzez prowadzenie bloga jest nie tylko dobre dla utrzymania klientów, ale może rzeczywiście wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Na blogu mogą pojawić się artykuły, porady na temat zdrowia, urody, nowych usług itp. Teksty trzeba także promować. A jak? Na swoim fanpage’u na Facebooku możesz zamieścić linka do wpisu oraz zachęcić do wymiany zdań i poglądów.

Podsumowanie: reklama/marketing dla salonu kosmetycznego

Marketing salonu kosmetycznego wymaga szczegółowego planu. Jeśli nie idziesz do przodu, zostajesz w tyle. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że oprócz Ciebie istnieje wiele innych salonów kosmetycznych, dlatego musisz sprawić, aby to do Ciebie klienci najchętniej wracali.

Promowanie salonu kosmetycznego nie dotyczy tylko i wyłącznie marketingu kierowanego do nowych klientów. Promując swój salon piękności, ofertę kieruj również do stałych i zaufanych klientów. Domyślamy się, że wejście nowego klienta do salonu sprawia Ci satysfakcję, ale pomyśl, co jeśli jest to klient, który tylko raz do Ciebie przyszedł i już więcej nie powróci? Dlatego warto jest dbać o każdego klienta, zwłaszcza w taki sposób, aby miał ochotę wracać, niekoniecznie co tydzień, ale chociażby co miesiąc bądź dwa.

Jeśli szukasz pomocy w zakresie marketingu/reklamy salonu kosmetycznego, salonu fryzjerskiego, skontaktuj się już dziś z nami!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *