Marketing szeptany | Contweb

Marketing szeptany

Buzz marketing – nowy sposób na promocję marki.

Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to obecnie jedna z najpopularniejszych form promocji. Jej nazwa pochodzi od „szeptania” – czyli subtelnego wspominania konsumentowi o danej marce czy produkcie. Nie musisz mieć obaw o nachalność tej formy – chodzi o to, by w naturalny sposób zachęcić konsumentów do rozpoczęcia rozmowy o marce, a nie o namawianie do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa.

 

Ta forma marketingu nazywana jest również marketingiem rekomendacji, bo właśnie o to w tym działaniu chodzi – o nakłonienie prawdziwych konsumentów do wyrażenia pozytywnych opinii o Twojej firmie i produktach, w efekcie polecając je innym internautom. W czym tkwi siła buzz marketingu? Badania wskazują, że w przypadku znacznej większości osób o wyborze danego produktu decyduje właśnie polecenie innych osób, w szczególności rodziny i znajomych. Konsumenci chcą kupować to, co zostało już sprawdzone i pozytywnie ocenione przez ich najbliższych.

 

Celem tych działań jest zwiększenie świadomości istnienia marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku oraz zwiększenie ilości wejść na stronę internetową firmy, w efekcie prowadząc do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Marketing szeptany musi być przeprowadzony przez odpowiedni zespół osób – taki, który potrafi formułować komunikaty w subtelny i wiarygodny, a nie nachalny sposób. Jego zaletą jest niski koszt – jedyne, co jest potrzebne to kompetentny zespół osób. „Szeptanie” jest prowadzone w mediach społecznościowych czy na darmowych forach i stronach internetowych.

 

Co ważne, buzz marketing można wykorzystać do promowania praktycznie wszystkiego – od samej firmy, oferowane przez nią produkty i usługi po organizowane przez przedsiębiorstwo eventy. Aby działania były skuteczne, muszą mieć charakter długofalowy.