Blog

Jak tworzyć content marketing? 5 porad, jak tworzyć zawartość

Blog

jak tworzyć content marketing?

Marketing treści jest po to, aby zatrzymać internautę w serwisie internetowym. To nie są tylko słowa, lecz narzędzia, które muszą zaspokoić potrzeby Internauty, a przy okazji…umiejętnie zbudować relacje z Twoimi potencjalnymi bądź obecnymi klientami. Inwestycja w content marketing zajmuje więcej czasu, niż prowadzenie wyłącznie bloga, na którym pojawiają się te same wpisy co u konkurencji. To właśnie content marketing przyciąga uwagę, zdobywa zaufanie do tego stopnia, że internauci sami dzielą się informacją o Twojej firmie na portalach społecznościowych i w innych serwisach www.

Przygotowując treści musisz założyć z góry, że Twoja konkurencja również może stosować content marketing po to, aby pozyskać potencjalnego klienta. Jeśli chcesz odnieść sukces nie za dwa lata, lecz TERAZ, warto zainwestować w atrakcyjną zawartość.

Czy istnieje przepis na to, aby stworzyć wyjątkową treść?

Możemy powiedzieć, że nie istnieje. Ale za to możemy udzielić wskazówek, które pozwolą stworzyć naprawdę doskonały content.

RADA 1:
Pisz teksty o cennej zawartości.

Może wydawać się to trochę banalne, ale jeśli zawartość artykułu nie jest cenna dla klientów, to po prostu marnujesz swój czas. A więc o czym pisać? Możesz stworzyć:

  • artykuły
  • porady
  • sposoby i możliwości rozwiązania problemów
  • informacje na temat branży
  • relacje z wydarzenia
  • poruszyć tematy związane z rozrywką, chociażby opis
  • wydarzenia z firmy
  • porównania produktów

Na odbiorców wpływ mają teksty z humorem, zabawne, przesiąknięte czasami sarkazmem. Spróbuj podejść do swoich widzów nie tylko na poważanie, ale napisz coś w sposób żartobliwy. Potem już tylko testuj i analizuj.

RADA 2:
Kochany odbiorco mojego contentu… Kim tak naprawdę jesteś?

Jeśli masz pomysł na treść bądź nawet na całą serię tekstów, musisz zastanowić się, kto będzie ich odbiorcą, a więc dla kogo będą one przeznaczone i kto może z nich korzystać. Jeśli znajdą się osoby, które docenią artykuły, z pewnością nie będzie problemu z ich polecaniem i udostępnianiem.

O grupie docelowej contentu będzie osobny wpis, ale to, co musisz wiedzieć o swoich odbiorcach, tworząc jakąkolwiek strategię marketingową to:

  • wiek, płeć, miejsce zamieszkania
  • status materialny
  • styl życia
  • wartości istotne dla odbiorcy, prezentowana postawa
  • zainteresowana i nawyki odbiorcy
  • mass media, które wykorzystuje nasz konsument

Zastanów się, dla kogo tworzysz, w jakim celu i jakich możesz oczekiwać efektów.

RADA 3:
Nie twórz setek tekstów. Content jest czymś więcej, niż artykułami

Artykuły stanowią content, natomiast content nie musi zawierać tylko artykułów. Chociaż większość firm stara się prowadzić marketing treści w sieci internetowej, to niestety opiera się to głównie na pisaniu artykułów na firmowego bloga. Firmy, które wiedzą jak działa Internet, znają psychologię sprzedaży, inwestują już w dobrą zawartość, ale nie tylko na blogu.

Internet możemy porównać do morza, a Twój serwis www do pływającej w nim, maleńkiej ryby. Potrafisz zapewne teraz sobie wyobrazić, jak niezliczone ilości serwisów istnieją wokół Ciebie? Jak jesteś mały w obliczu takiej przestrzeni? Dlatego, aby wyróżnić się możesz zastosować coś innego, niż tylko artykuły. Zdjęcia, wideo, interaktywne media – to jest sposób na wyróżnienie się w tym morzu.

Ważne jest, aby nie wpaść w pułapkę rutynowego tworzenia artykułów, gdy tak naprawdę istnieją różne metody napędzające content marketing. To między innymi:

  • social media
  • artykuły
  • posty gościnne
  • newslettery
  • case’y
  • blogi
  • poradniki
  • eBooki
  • webinaria, wirtualne konferencje, spotkania
  • wideo
  • atrakcyjne grafiki z treścią

Zamiast zastanawiać się nad kolejnym artykułem, należy zadać sobie pytanie, jaki temat chciałbyś poruszyć. Następnie zastanów się, które medium przekazu pozwoli Ci jak najlepiej przekazać Twoją myśl. Pamiętaj, że istnieje wiele różnych opcji, dlatego nie warto ograniczać się do jednego. Im więcej kanałów poruszysz, tym więcej zyskasz.

RADA 4:
Stwórz „Dom” dla treści

Tworząc treści dla swojego serwisu internetowego, musisz zagwarantować im jedno stałe miejsce. Zdarza się, że firmy same nie potrafią odnaleźć tego, co mają na stronie, szukają jednego artykułu w kilku, a nawet kilkunastu miejscach w serwisie. Tak nie może być. Jeśli sam nie wiesz, gdzie znaleźć artykuł, to co dopiero czują Twoi czytelnicy?

RADA 5:
Zadbaj o wygląd serwisu, media oraz wyróżnienia

Jesteśmy istotami, które ogromną uwagę zwracają właśnie na wygląd. Nie tylko gdy mijamy się na ulicy, rozmawiamy z drugą osobą, ale również wtedy, gdy przeglądamy serwisy internetowe.

Jeśli coś na pierwszy rzut oka przyciąga moją uwagę, jestem w stanie poświęcić temu więcej czasu. Identycznie jest ze stroną internetową. Jeśli w pierwszych sekundach spodoba się czysty design, grafiki, kolory, font, wówczas przejrzę serwis dłużej, niż tylko 1 sekundę. Z tego wszystkiego wynika, że nawet genialne teksty, wstawione beznadziejnie na stronę, nie przyniosą żadnego efektu. Dobre treści w atrakcyjnym wizualnie serwisie będą postrzegane jako treści wysokiej jakości. Jeśli treść jest wyjątkowa, a nie inwestujemy w design, wyróżnienia, wypunktowania, kolorystykę, wówczas nasze teksty stracą na wartości. Taka jest prawda. Ludzie uwielbiają atrakcyjne grafiki, zdjęcia. Zadbajmy więc o to, co tak naprawdę decyduje o zainteresowaniu naszego czytelnika.

I ostatnie już wskazówki, na co warto zwrócić uwagę publikując już wpis to:

  • akapity
  • porównania
  • wyliczenia
  • nagłówki, śródtytuły ale kilkuwyrazowe. Te jednowyrazowe mogą okazać się niezrozumiałe i niejasne.
  • ważniejsze zdania wyszczególnij np. zwiększ rozmiar fonta bądź użyj jeśli jest możliwość pokaż dane na wykresie, w tabeli

Jeśli uważasz, że Twoja firma nie ma o czym napisać, mogę powiedzieć, że po prostu jesteś w błędzie. Dla mnie jest to tylko wymówka, która zostawia Twoją firmę w tyle. Jeśli firmy prowadzące podobną działalność do Twojej, nie mają treści, a Ty je będziesz właśnie miał, z pewnością w ten sposób wyróżnisz markę i przyciągniesz nowych klientów.

1 thoughts on “Jak tworzyć content marketing? 5 porad, jak tworzyć zawartość”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *