Blog

Instagram dla firm – dlaczego warto promować na firmę na Instagramie?

Blog

prowadzenie instagrama dla firmy

Instagram powstał w 2010 roku, jest więc stosunkowo młodym narzędziem komunikacji. Ta platforma social media, która zrzesza obecnie ponad 400 milionów użytkowników, stała się przestrzenią nowoczesnego marketingu w sieci, wykorzystywaną zarówno przez duże koncerny, jak i małe lokalne firmy. Kreowanie wizerunku przez marki oraz angażowanie klientów w rozwój firmy jest możliwe dzięki specjalnym funkcjom Instagrama, a także czynnikom, które wpłynęły na jego dynamiczny rozwój.

W 2015 roku na Instagramie pojawiły się pierwsze treści sponsorowane informujące, że już niedługo reklamy staną się w serwisie normą. Miało to ścisły związek z kupnem aplikacji przez Facebook, na którym taka forma reklamowania istniała już wcześniej. Mimo zapewnień Marka Zuckerberga (właściciela serwisu Facebook), że Instagram pozostanie niezależną aplikacją, w portalu zaczęły pojawiać się pierwsze posty, oznaczone emblematem „Sponsorowane”. W regulaminie serwisu czytamy, że Instagram ma dostęp do wyszukiwań oraz polubień użytkowników, które są potem wykorzystywane do personalizacji reklamy. Osoba prywatna widzi na Instagramie to, co może ją najsilniej zainteresować oraz sprowokować określoną reakcję – przejście na stronę marki, kupno produktu.

Stworzenie takiej reklamy wymaga przede wszystkim określenia grupy docelowej oraz wybrania formy, w jakiej reklama zostanie przedstawiona. Jak wiadomo, głównym przedmiotem funkcjonowania Instagrama jest fotografia o określonym kształcie. W związku z tym, najskuteczniejszą oraz najbardziej wtapiającą się w posty znajomych formą wydaje się tzw. Image ads, czyli zamieszczenie ciekawej fotografii bądź grafiki w formie reklamy. Reklamodawca może się zdecydować także na Video ads, którego długość może wynosić nawet 30 sekund. Używając nagrań video, ma on możliwość angażować użytkownika głębiej, prowokować odtworzenie filmu oraz określone reakcje użytkownika. Carousel ads z kolei, daje możliwość umieszczenia obok siebie do 4 fotografii, których kolejność można zmienić, przesuwając palcem po ekranie telefonu.

Taka forma reklamowania umożliwia generowanie wielu kliknięć oraz przekierowań na stronę marki czy jej profil na Instagramie. Umieszczając treści sponsorowane, firmy mają możliwość zaprezentować swoje usługi, zapoznać potencjalnego klienta z charakterem marki, a nawet angażować go w jej rozwój. Wiele marek decyduje się jednak przeprowadzać pełne kampanie reklamowe bezpośrednio na swoim profilu. Taka forma wydaje się o wiele ciekawsza, bo umożliwia stworzenie społeczności, która identyfikuje się z wybranym produktem czy usługą. Czasami, Instagram jest wykorzystywany w bardziej niekonwencjonalny sposób, co potwierdza słowa, że…

…Posty sponsorowane to jednak nie wszystko…

Media społecznościowe umożliwiają dotarcie marki do określonej grupy docelowej oraz promowanie swoich usług w sieci. Instagram, dzięki swojej prostocie oraz intuicyjności, stał się jedną z czołowych aplikacji wykorzystywaną w celach promocyjnych. Wiele marek decyduje się na niekonwencjonalne wykorzystanie tego serwisu, tworząc kampanie reklamowe, castingi, a nawet gry interaktywne. Takie rozwiązanie wymaga sporej dozy kreatywności, ale zróżnicowana społeczność Instagrama zawsze docenia innowacyjne pomysły. Tak było w przypadku głośnej kampanii McDonald’s oraz castingu, przeprowadzonego przez Marca Jacobsa.

Kampania reklamowa McDonald’s – #MamSmakaNaMaka

„Mam smaka na Maka” to hasło bardzo często wykorzystywane w polskiej telewizji czy radio, do promowania sieci restauracji McDonald’s. Marka zdecydowała się założyć specjalny profil, którego głównym celem miała być rozrywka, ale także zbliżenie klientów do marki, wpływanie na ich podświadomość. Na swoim profilu, McDonald’s zamieszcza ciekawe kolaże oraz grafiki, prezentujące produkty sieci, w otoczeniu przedmiotów użytku domowego, które towarzyszą klientom na co dzień. Marketingowcy stworzyli także specjalny hasztag #MamSmakaNaMaka, który umożliwił oznaczanie własnych kolaży oraz identyfikowanie się z marką przez jej miłośników. Kampania reklamowa McDonald’s była pierwszym w Polsce wykorzystaniem Instagrama, w celach promocyjnych.

 

 

Interaktywny casting Marca Jacobsa

Znany projektant mody Marc Jacobs chciał stworzyć całkiem nowy katalog fashion. W tym celu potrzebował oczywiście modeli. Zdecydował się na bardzo nietypowy casting. Stworzył specjalny hasztag (#CaseMeMarc), który służył potencjalnym modelom do zgłaszania swojej kandydatury. Wystarczyło zamieścić zdjęcie oznaczone tym właśnie hasztagiem, aby wziąć udział w castingu. Aż 35,5 tysięcy osób zgłosiło swoje zdjęcia do potyczki. 30 otrzymało oficjalne zaproszenie do następnego etapu, który miał miejsce w Nowym Jorku, a 9 znalazło się w katalogu mody FW2014.

Taka forma reklamowania produktów oraz kreowania swojej marki jest coraz bardziej popularna na Instagramie. Aby zaistnieć w sieci i pokazać się od jak najlepszej strony, warto dostrzec marketingowy potencjał Instagrama, wzmocnić pozycję marki w mediach społecznościowych, do których mają dostęp setki milionów użytkowników. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz dostęp do wielkiej bazy potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami. Kto zapozna ich z wyjątkową ofertą Twojej firmy, jak nie Ty sam?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *