Blog

Jak wybrać najlepszą agencję do prowadzenia social media?

Blog

agencja social media

Chcesz mieć dobrze prowadzony profil w social mediach i chcesz, by robiła to za Ciebie agencja? Jak najbardziej jest to możliwe, ale najpierw zadaj jej parę kluczowych pytań, które rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości. Już na samym początku oddziel od siebie agencje stworzone w pełni ze specjalistycznego składu od tych, którzy tylko się pod nich podszywają. Gotowi? Zaczynajmy! ?

Jesteś klientem. Twoim głównym celem jest jak najlepsze prowadzenie swojego biznesu. W dobie rozwijających się mediów społecznościowych warto również zadbać o ten element marketingu, by Twoja firma szła do przodu. Dlatego to zadanie warto zlecić specjalistom, którzy znają się na swojej robocie. I tutaj trzeba uważać, bo agencja agencji nie równa. Już na samym początku warto dowiedzieć się w temacie social mediów jak najwięcej. Zanim podpiszesz jakąkolwiek umowę, która ma przynieść wymierne efekty dla Twojej firmy, a nie oszukujmy się, zależy Ci na realnie zdobywanym zysku i większej ilości klientów, zadaj kilka ważnych pytań, z którymi specjaliści w branży social media nie powinni mieć żadnych problemów.

1. Targetowanie reklam na Facebooku, jak zamierzacie to zrobić?

Targetowanie to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojej firmy na płaszczyźnie social media. To właśnie dzięki mediom społecznościowym, takim jak Facebook czy Instagram, istnieje wiele bardzo zaawansowanych możliwości targetowania. Zaraz za tymi magnatami social media znajduje się Twitter i Linkedin. Twitter pomaga w uchwyceniu ważnych treści, które często pojawiają się również na Facebooku, co pozwala na trafienie w sedno do odpowiedniej grupy docelowej, która nas obserwuje. LinkedIn z kolei to miejsce, w którym szukamy konkretów, informacji o firmach, ogłoszeń o pracę, a także firm działających w sektorze B2B.

2. Techniki targetowania, jakie narzędzia będą używane dla mojej firmy?

Facebook to nie tylko ogromna baza danych, ale przede wszystkim wiele możliwości, które mogą poskutkować pojawieniem się Twojej firmy w świadomości większej ilości osób, do których ciężko Ci trafić w standardowy sposób. Dlatego targetowanie tylko do fanów odpada ? Reklamy skupione przede wszystkim na określeniu lokalizacji, danych demograficznych, wieku, płci, czy zainteresowań – jest to zdecydowanie za mało. Na Facebooku można korzystać również z targetowania reklam według określonych zachowań grupy docelowej, przy okazji wykorzystując wszelkie znane Ci metody remarketingu. Tutaj wchodzą również w grę listy mailingowe, a także lookalike, dzięki nim często zapewniany jest najwyższy CTR przy najniższym CPC. By nie było tak skomplikowanie, wytłumaczmy co to w ogóle znaczy ?

Remarketing na Facebooku

Remarketing jest to rodzaj kampanii, którą możesz wykonać m.in. w Google AdWords czy na Facebooku. Mówiąc prościej, jeśli odwiedziłeś stronę, powiedzmy z częściami samochodowymi, reklama tych produktów będzie wyświetlana na innych stronach, które odwiedzasz. Jest to dobre rozwiązanie reklamowe w dobie tak dużej ilości przekazów reklamowych, które dociera do osób realnie zainteresowanych produktem.

Lookalike, czyli grupa podobnych odbiorców. Dzięki możliwości stworzenia takiej grupy, możemy dotrzeć do nowych osób, które będą zainteresowane przedmiotem działalności firmy. To dlatego, że zainteresowaniami przypominają grupę osób, które już są zainteresowane Twoją firmą. Trochę zawiłe, ale wytłumaczone najprościej jak mogliśmy. Grupę podobnych odbiorców można stworzyć na podstawie źródeł takich jak: osoby, które odwiedziły Twoją stronę lub osoby, które lubią już Twoją stronę.

Listy mailingowe – budowanie takiej listy już od początku prowadzenia social media pozwoli Ci trafić do potencjalnych klientów. Przy pomocy takich list możesz wysyłać bieżące rabaty, kupony na usługi, newsletter oraz wiele innych, przydatnych materiałów. To sposób, aby nie tylko zatrzymać obecnych klientów, ale pozyskać również nowych.

CTR, ten tajemniczy skrót to nic innego, jak współczynnik klikalności. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się, ile osób kliknęło w Twoją reklamę i jak często było to robione. CTR jest również bardzo pomocny, jeśli chcemy sprawdzić czy dane słowa kluczowe dla reklamy zastosowane w reklamie były odpowiednie. CTR to nic innego, jak liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń.

CPC jest to koszt kliknięcia w reklamę. Opłata naliczana jest po każdym działaniu z reklamą.

Kiedy już wiemy, co oznaczają poszczególne skróty, skupmy się na Twojej działalności. Jeśli firma, z którą zamierzasz współpracować proponuje Ci miliony sposobów targetowania dla Twojej firmy, powiedz stop. Nie da to bowiem żadnych wymiernych efektów, będą to jedynie badania sprawdzające, które z tych rozwiązań może być potencjalnie najlepsze dla Twojej firmy. Dlatego warto skupić się na kilku najważniejszych możliwościach targetowania.

Oczywiście najbardziej popularnym, jak i skutecznym jest remarketing, działania agencji powinny być również rozdzielane na różne grupy docelowe, potrzebne będzie do tego ciągłe monitorowanie działań, by sprawdzić, do której grupy jest w danym czasie najlepiej uderzyć i tam zacząć swoje działania marketingowe.

Na drugim miejscu znajduje się mechanizm lookalike, to on, jak i remarketing pozwalają na osiągnięcie największych i najlepszych wyników sprzedażowych w Twojej firmie.

3. Marketing dynamiczny? Tak mam to! To ta karuzela zdjęć, prawda?

Niewiarygodne, ale prawdziwe, czasami niedoświadczeni klienci dają się nabrać agencji marketingowej, która wprowadza ich w błąd mówiąc o tym, że prowadzi dla nich marketing dynamiczny. A w rzeczywistości jest to jedynie reklama w formacie karuzelowym. Dlatego już spieszymy z wytłumaczeniem, czym jest marketing dynamiczny ?

Jest to nic innego, jak śledzenie Twoich klientów przy pomocy reklam, brzmi strasznie? ? Dokładnie chodzi o to, że Facebook oferuje reklamę dokładnie sprecyzowaną, która pozwala natychmiast wyświetlać np. wcześniej przeglądane produkty w sklepie internetowym. Co za tym idzie, klienci widzą dobrze skonstruowaną nienachalną reklamę i po raz kolejny odwiedzają Twoją stronę, prawdopodobnie już z zamiarem zakupu Twoich produktów.

4. Gdzie będą wyświetlane reklamy moje firmy na Facebook?

Na to pytanie dobra agencja powinna odpowiedzieć bez zastanawiania się ? Poniżej przedstawiamy, gdzie będą wyświetlały się reklamy Twojej działalności.

  • Na głównej tablicy, czasami możesz zauważyć, że pomiędzy informacjami od Twoich znajomych znajdują się tam również materiały sponsorowane, również w tym miejscu będzie pojawiać się Twoja reklama
  • Prawa kolumna widoczna tylko na ekranie komputera
  • Reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych
    sieć odbiorców
  • reklama na Instagramie

W tych przypadkach powinieneś się zastanowić nad współpracą z daną agencją marketingową:

  • wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych, gdy Twoja strona nie jest responsywna, ani nie mobilna
  • wyświetlanie reklam na Instagramie, kiedy wiek Twojej grupy docelowej przekracza 35 lat
  • wyświetlanie reklam w prawej kolumnie, kiedy tekst i grafika twojej reklamy są nieczytelne

5. Linki z podglądami wszystkich formatów reklam

Jeśli Twoja agencja ma zostać tą jedyną, przed rozpoczęciem kampanii marketingowej poproś agencję o linki do reklam, które przygotowali, do wszystkich rozmiarów, które mieli zrobić. W tym miejscu ostrzegam, że wysłanie samych print screenów nic nie da, owszem będziesz widział jak wygląda reklama, ale nie sprawdzisz, czy działa ona prawidłowo.

Jeśli agencja nie wie do czego służą poniższe linki, to zastanów się czy chcesz z nią współpracować ?

6. Jakie uprawnienia powinna mieć agencja social media do mojego profilu firmowego na FB?

Tutaj wszystko zależy od tego, ile wolności chcesz dać agencji, a także jakie działania marketingowe mają się odbywać na twojej firmowej stronie ? Ale zacznijmy od początku. Żeby zarządzać profilem dostępnych jest pięć ról, które mają inne uprawnienia:

  • Administrator
  • Redaktor
  • Moderator
  • Reklamodawca
  • Analityk

Analityk

Jeśli z agencją jeszcze nie ustaliliście szczegółów działania Waszej współpracy, nie powinna ona prosić o więcej, niż o dostęp na poziomie Analityka. W pierwszej fazie działań taki dostęp w zupełności wystarczy i pozwoli na przeanalizowanie waszego profilu firmowego, a także rozpoczęcie odpowiednich działań, które można zastosować na stronie firmowej.

Reklamodawca

Drugą fazą jest już podpisanie umowy z daną agencją i tutaj wchodzi dostęp do konta na poziomie reklamodawcy, rola ta pozwala na podpięcie reklam do danego profilu firmy, ale w tej roli nie można dodawać komentarzy, ani odpowiadać na komentarze innych użytkowników, których będzie pojawiało się coraz więcej. Warto również przy tej roli ustalić czy to firma będzie odpowiedzialna za odpowiadanie klientom, czy może lepiej pozwolić na większy dostęp dla agencji, jeśli firma nie ma czasu. Jest to tak ważne, gdyż kontakt z klientem w czasie rzeczywistym lub jak najkrótszym zacieśnia relacje między firmą, a klientem, a na tym powinno Ci zależeć najbardziej.

Moderator

Rola Moderatora pozwala na odpisywanie na komentarze i realną dyskusję z klientami, które mogą odbywać się w komentarzach. Jeśli ustalicie, że to właśnie agencja ma się zajmować kontaktem z klientami, warto dać jej rolę Moderatora.

Administrator

To właśnie ta postać może na stronie wszystko ? Warto pomyśleć o nadaniu poziomu Administratora firmie, do której mamy już zaufanie. Administrator może zmieniać treści, odpisywać na wiadomości prywatne czy komentarze, dodatkowo jeśli agencja będzie w przyszłości zajmowała się kampanią Lead Ads, również zawczasu warto o tym pomyśleć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *