Blog

Zasady prowadzenia firmowego Instagrama

Blog

prowadzenie firmowego instagrama cennik

Instagram doskonale sprawdza się dla biznesu. Można tu promować sklep odzieżowy, salon fryzjerski czy produkty dla gastronomii. Odpowiednio poprowadzony, nie tylko trafi do odpowiedniej grupy docelowej, ale również pozwoli zyskać nowych klientów. Jak zdobyć followersów na Instagramie i jak prawidłowo promować firmowego Instagrama? Oto klika wskazówek.

Co to jest Instagram?

Instagram to jeden z najbardziej obiecujących serwisów społecznościowych do promowania biznesu. Po pierwsze, popularność Instagrama stale rośnie. Jednocześnie użytkownicy Instagrama coraz częściej wchodzą w interakcje pomiędzy sobą oraz chętniej otwierają się na rozmowę z markami.

Po drugie, Instagram pozwala publikować i konsumować treści wizualne, które są przyswajane przez użytkowników znacznie szybciej, niż sam tekst. Z Instagrama korzystamy głównie na smartfonach, a że praktycznie każdy z nas ma to urządzenie, to bardzo często, w wolnej chwili, otwiera aplikację i z niej korzysta. Tak więc okazuje się, że jest to idealny serwis społecznościowy dla współczesnego człowieka żyjącego w szaleńczym tempie.

Po trzecie, w przeciwieństwie do tradycyjnych sieci społecznościowych, Instagram generuje natychmiastowe konwersje, bez większego wysiłku.

Firmowy Instagram – po co?

Użytkownicy logują się na Instagrama głównie po to, aby podziwiać zdjęcia, obejrzeć krótkie wideo. W biznesie, z Instagrama korzysta się głównie po to, aby promować markę, produkty czy usługi. Czy każda firma może mieć profil na Instagramie? Najprawdopodobniej tak, pod warunkiem, że poprowadzi go zachęcająco, z pomysłem.

Instagram – jakie firmy odnajdą się na Instagramie?

Jeśli świadczysz usługi, takie jak ubezpieczenie na życie, naprawa laptopów i chcesz pozyskać nowych klientów, tu zdecydowanie lepiej sprawdzą się tradycyjne social media, głównie Facebook. Wizualne platformy społecznościowe, w tym Instagram, Pinterest, idealnie nadają się do biznesów mających produkt. Odzież, kosmetyki, różne przedmioty dekoracyjne, w tym handmade – to niektóre z kategorii, które można promować na Instagramie.

Strategia prowadzenia firmowego Instagrama

Jak prowadzić firmowego Instagrama, aby obserwowała nas społeczność i reagowała na naszą twórczość? Oto kilka porad.

Pierwsze, co musisz zrobić, to zastanowić się nad strategią. Najlepiej opracować ją jak najszybciej, może być jeszcze przed utworzeniem konta biznesowego na Instagramie.

Pamiętaj, że tu publikuje się własne zdjęcia, a więc zagospodarowanie tablicy cudzymi zdjęciami czy znalezionymi w Internecie, nie przyniesie raczej oczekiwanych rezultatów.

Pomysł na prowadzenie firmowego Instagrama

W przypadku, jeśli prowadzisz lokalny biznes, świadczysz usługi np. na terenie Polski bądź posiadasz sklep internetowy, Instagram będzie wymagał od Ciebie ciężkiej pracy. Inaczej mają celebryci – wystarczy, że opublikują swoje zdjęcie (korzystne, bądź nie), a już cały świat będzie komentował i udostępniał.

Jeśli chcesz promować firmę na Instagramie, musisz stworzyć naprawdę ciekawe lub bardzo przydatne treści dotyczące własnej marki. Przykładowo, jeśli jesteś właścicielem sklepu odzieżowego, nie wystarczy opublikować witryny sklepu i ciuchów na wieszakach. Twoim zadaniem jest stworzenie przeróżnych stylizacji, pokazanie odzieży na kilka sposobów. To z kolei oznacza, że odpowiednie ułożenie produktów, wykonanie zdjęć, wrzucenie fotek na Instagrama, otagowanie i nałożenie filtrów, przy dobrej wprawie, zajmie Ci minimum godzinę. Bez żadnej wprawy, długie godziny…

Plan zawartości

Jest to plan, który powinno opracować się na etapie tworzenia strategii i który ma na celu znaczne uproszczenie publikowania na Instagramie. Musisz pamiętać o ważnym założeniu, że konto na Instagramie działa na zasadzie: „Lepiej – mniej, ale jakościowo!”. Aby zwizualizować sobie tę zasadę, wyobraź sobie użytkownika, który z rana, leżąc jeszcze w łóżku, przegląda swojego Instagrama. Zamiast oryginalnego selfie swoich przyjaciół czy zdjęć ulubionych celebrytów, widzi mnóstwo zdjęć marki x. W wielu przypadkach, wszystkie te natrętne obrazy wywołają niechęć i nieodparte pragnienie wypisania się z obserwowania profilu na IG.

Grupa docelowa na Instagramie

Aby przyciągnąć grupę docelową, należy przygotować ciekawy, oryginalny i użyteczny content. Zdjęcie profilowe musi być spektakularne i jasne, aby subskrybenci za każdym razem kojarzyli je z Twoją firmą. Może to być logo firmy lub dowolne inne zdjęcie, byle odpowiednio wykonane i kojarzone z marką. Przygotowując zdjęcie, należy wziąć pod uwagę użytkowników smartfonów, którzy widzą zdjęcia o znacznie mniejszych wymiarach. A zatem zdjęcie profilowe nie powinno zawierać napisów, gdyż ciężko będzie je odczytać. Prowadząc firmowego Instagrama, trzeba zaimponować użytkownikowi, i to już na pierwszy rzut oka. Jeśli tablica przykuje uwagę, użytkownik Instagrama bez wahania zdecyduje się na obserwowanie profilu.

Content na Instagramie? Co publikować?

Instagram to sieć zawierająca głównie zdjęcia wideo. Jeszcze kilka lat temu, można było przesyłać filmy o maksymalnej długości 15 sekund. Obecnie, mogą one trwać minutę czasu.

Co wziąć pod uwagę, publikując posty na Instagramie?

Wyjątkowość, unikalność

Ma to ogromne znaczenie dla odniesienia sukcesu na Instagramie. Twój content na IG powinien być całkowicie unikalny i wyjątkowy. Jeśli na razie nie posiadasz bazy foto, którymi mógłbyś/mogłabyś wypełnić swojego Instagrama, możesz skorzystać z bezpłatnych zdjęć dostępnych w internecie. Tylko nie kradnij zdjęć z innych profilów i nie przypisuj fotografii sobie. Jeśli się to wyda, wówczas bardzo szybko Twoja marka rozsławi się nie dobrą, lecz złą opinią.

Opis na Instagramie

Oprócz hashtagów opublikowanych pod zdjęciem lub w komentarzu, zaleca się przygotowanie opisu do zdjęcia. Może to być odpowiedź na pytanie lub krótkie wyjaśnienie danego zagadnienia. Publikowanie zdjęć nie jest zabronione, jednak przejaw oryginalności jest mile widziany. Najważniejsze, to nie kojarzyć Instagrama z Facebookiem, a zatem unikać długich postów. Wystarczy zatem napisać jedno lub dwa zdania. Nie zniechęcaj się także, jeśli followersi nie zostawią komentarza. Potrzebują czasu i sprawdzenia Twojej firmy.

Zdjęcia na firmowym Instagramie

Zdjęcia:

  • mają być użyteczne / lub interesujące dla wszystkich;
  • mogą dostarczać rozrywkę większej liczbie odbiorców lub wybranej grupie docelowej.

Ważne, aby były wysokiej jakości i miały szczególne znaczenie dla firmy. Twój profil firmowy na Instagramie nie ma prawa zawierać niewyraźnych i rozmytych zdjęć, pikseli lub innych oznak nieudanego fotografowania lub obróbki graficznej. Konieczne jest używanie różnych formatów zdjęć, a także przyciągnięcie uwagi subskrybentów. Nie ograniczaj się tylko do pokazywania produktów, staraj się myśleć globalnie. Jeśli dopiero zaczynasz prowadzić firmowego Instagrama, dobrze jest na samym początku zapoznać się z najlepiej prowadzonymi profilami na IG. Może okazać się, że mało znane lub nawet lokalne marki zaskoczą Cię swoją zaradnością, gdyż ich profile czasem nie ustępują swoim słynnym konkurentom. A więc nawet lokalne biznesy potrafią osiągnąć doskonałe wyniki bez ponoszenia jakichkolwiek opłat za promocję na Instagramie.

Na firmowym Instagramie nie zaleca się nadużywania brandingu, wstawiania wszędzie logo, haseł itd.

Interaktywność

Możesz zachęcić followersów do uczestnictwa nie tylko w konkursach, ale także do interaktywnej rozrywki. Co to oznacza? Zaproponuj na przykład, aby nadesłali własne fotografie, które potem oznaczysz u siebie jako „zdjęcie dnia”, „najlepsze zdjęcie tygodnia”, itd. Znacząco wpłynie to na zachowanie użytkowników.

Prowadzenie konta na Instagramie wymaga także regularnego utrzymywania komunikacji z followersami. W tym celu możesz np. oznaczać na swoich zdjęciach najbardziej aktywnych użytkowników, którzy w ten sposób poczują się wyróżnieni.

Reasumując, na firmowym Instagramie Twoja marka powinna zachwycać aktualizacjami, promocjami, prezentami, bonusami, produktami czy usługami, kreatywnością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *